sobota 26. února 2011

YOU MAKE IT HARD

Už se mi to stalo tisíckrát. Byla jsem v klubu, bavila se a bavit se přestala a začala být znechucená. Určitě to znáte samy (apeluji na ženy). Spatříte dívku (na kterou výraz dívka vůbec nesedí), je na parketu, projevuje se naprosto nepochopitelně (což je hodně slušné vyjádření) a vy máte chuť za ní jen jít a zeptat se: "Proč tohle děláš?" V obzvláště zoufalých případech jen "PROČ???"

Mě osobně to uráží. Uráží mě, že jsem žena, ona taky a chová se naprosto nedůstojně a bez sebemenší známky respektu k sobě samé. Uráží mě, že takhle reprezentuje ženy, mezi které patřím i já.

Narazila jsem na song Nasty Girl od Destiny´s Child z alba Survivor (2001). Text je tak (šíleně) výstižný. Po deseti letech je stále stejně aktuální a potřebný (nejspíš ještě více).



YOU MAKE IT HARD...FOR GIRLS LIKE MYSELF WHO RESPECT THEMSELVES
AND HAVE DIGNITY


PROČ?

It happened to me like thousand times before. I was in a club having fun then I stopped having fun and started being disgusted. I bet you know what I´m talking about. You see a girl on the dancefloor who is acting the way you don´t get at all and you feel like you should just go there and ask: "Why are you doing this?" Or in extra desperate cases just "WHY?"

It makes me feel insulted. I am insulted that I am a woman, so is she and she is acting like she has no dignity and self-respect. I am insulted that she represents women like this. I mean I am a woman too.

I just rediscoverd the Destiny´s Child´ song Nasty Girl from an album Survivor (2001). The lyrics are so accurate. Even after ten years, it is still so true and the message of this song is totally needed (probably even more).

YOU MAKE IT HARD...FOR GIRLS LIKE MYSELF WHO RESPECT THEMSELVES
AND HAVE DIGNITY


WHY?

1 komentář:

  1. Jo, to presne znam... bohuzel :o( mimochodem - fajn videt tyhle holky na videu x let starem :o)

    OdpovědětVymazat