čtvrtek 9. září 2010

last day in new york

Posledních pár dní jsem neměla moc náladu psát. V pondělí jsem se vrátila domů a i když Prahu miluju, byl to trochu šok. Z léta je najednou podzim a z přelidněných ulic sídliště.

Chybí mi tady ta akčnost. Ani to vlastně není tolik akčnost jako spontánnost a hlavně větší kontakt s lidmi. V New Yorku mě hrozně bavilo, že se po večerech i po nocích lidé stále scházeli na ulicích. Nebylo to jen v centru, bydlela jsem 140 ulic od Times Square a i ve tři ráno lidé postávali venku, seděli na lavičkách nebo na rozkládacích židlích a povídali. Mělo to krásnou atmosféru.

Předposlední den jsem rychle dokupovala dárky a na 34. ulici před Foot Lockerem čekala řada mladých lidí právě na rozkládacích židličkách. Mohlo být kolem šesté odpoledne. Nemám ráda, když mi něco unikne, tak jsem se šla zeptat, co se očekává. Ten den vyšel nový model tenisek a prodej měl být spuštěn o půlnoci.

A oni tam jen seděli a postávali a bavili se. A mě to okouzlilo. Tohle je přesně ta spontánnost, co mi chybí..



Poslední den byl hektičtější, stále jsem neměla všechny dárky a na balení jsem ani nechtěla myslet. Ale musela jsem, což mě později donutilo koupit další kufr. V první části dne jsem však měla v plánu jen odškrtávat body, které je třeba splnit. Když jsem ale viděla kolik jich je, šla jsem radši se ségrou a jejíma kamarádkama, které dorazily ze Španělska, na oběd do Central Parku.









To už ale nebylo ono. Znáte to, ten pocit, který visí ve vzduchu celý den. Dnes jsem tady a zítra budu pryč. Procházíte se po ulicích a víte, že je musíte vnímat silněji, že se musíte více rozhlížet a že musíte intenzivněji nasávat vzduch.

Úplně to kazí poslední momenty.

Tak abych se tím nenechala úplně rozhodit, koupila jsem si dvacet minut před odjezdem boty)

Miluju je!



Miluju New York. Ale nejvíc miluju Prahu!

2 komentáře:

  1. hezký kedsy!
    letíme s přítelem koncem října do new yorku a bojím se, že se mi taky nebude chtít zpátky...:)
    návraty občas bývají depresivní...drž se!

    OdpovědětVymazat
  2. jenom na deset dní, nakupovat a hlavně na koncerty, naplánovali jsme si to tak, aby přítel viděl japandroids a já florence and the machine:))))

    OdpovědětVymazat